ÉLETMÓDVÁLTÁS II. - Miért lettem vegán, miket tapasztaltam eddig?

Monday, October 17, 2016

Nagyon régóta halogatom már ennek a bejegyzésnek a posztolását, mert egyszerűen annyi mindent szeretnék írni ezzel a témával kapcsolatban, hogy azt sem tudom, hogy hol kezdjem.
Mindig is érdekelt az egészséges táplálkozás, korábban is írtam már egy bejegyzést életmódváltásról (itt), aminek hatalmas sikere lett a blogon, azóta viszont rengeteg mindenen változtattam és fejlődtem, ami által sokkal egészségesebben élek; ezeket szeretném most megosztani veletek. :)
A teljes bejegyzésért kattints tovább!

Először is szeretném leszögezni, hogy ez NEM egy "térítő" bejegyzés, én senkinek nem szeretném megmondani, hogy mit egyen, mit csináljon, hogyan éljen, csupán a tapasztalataimat és a véleményemet szeretném megosztani veletek, főleg, amiért többen is érdeklődtetek az életmódváltásom után.

Mit is jelent vegánnak lenni?
Étkezés terén nem csak a hús, de mindenféle állati eredetű termék elhagyását, tehát a tejet, a tojást és a mézet is.
Ezen felül a vegánok minden olyan dolgot kerülnek, ami állatok kihasználásával jár, például nem hordanak bőrt és szőrmét, nem járnak cirkuszba, állatkertbe, akváriumokba, illetve nem vásárolnak állatokon tesztelt termékeket sem.

Miért lettem vegán?
Abszolút etikai okok miatt, egyszerűen borzalmas, hogy mennyire kihasználják és kínozzák az állatokat, amikor teljesen fölösleges. Ha nem muszáj állatokat ölni/kínozni azért, hogy jól lakjunk és egészségesek legyünk, akkor meg minek?
A részletekbe én most nem kívánok belemenni, mindenkinek bátran ajánlom ezt a három videót, remekül összefoglalják a lényeget:

5 percben a tejiparról:

Gary Yourofsky remek beszéde:

Földlakók c. film:


Mit esznek a vegánok?
Ilyenkor a legtöbb ember fejében egy nagy tál saláta képe ugrik be, pedig fele ennyi vegán se lenne, ha csak salátát tudnánk enni. :D
Mindig is imádtam enni, de amióta vegán vagyok, csak azóta tudom igazán, hogy milyen finom ételek vannak. Bevallom őszintén, nem gondoltam volna, hogy ennyivel ízletesebb ételeket fogok enni, mint "mindenevő" koromban.
Mellékesen megjegyzem, hogy nekem sem egyik napról a másikra sikerült átállnom, az elején a tejes termékeket nagyon nehéz volt elhagynom, de ma már egyáltalán nem kívánom se a sajtokat, se a csokikat, se a sütiket.
FB-on két csoportot melegen ajánlok minden érdeklődőnek, mert rengeteget segítettek nekem. Az egyik az "Ezt ettem ma - VEGÁN", a másik pedig a "What F.A.T. Vegans Eat" nevű. Mindkettőben egyszerű és nagyszerű receptek tömkelegét találjátok. :)

Készítettem egy montázst is random képekből, amiket a telefonomon találtam. Mind vegán, mind isteni, mind egészséges és egyik sem egy egyszerű saláta.

A vegánság drága?
Egyszer a fejemhez vágták, hogy szerencsés vagyok, hogy megengedhetem magamnak ezt az életmódot, és ez annyira felbosszantott, hogy muszáj erről is írjak egy picit, mert az emberek hatalmas tévhitben élnek ezzel kapcsolatban.
Sokkal kevesebbet költök ételre, amióta vegán vagyok, ráadásul a vegán éttermek sem drágák, a Keletinél (Mennyország szíve vegán étterem és biobolt) például 1.000 Ft egy közepes menü és isteni finom.

"Mi lesz a fehérjével, kálciummal, B12-vel és társaival?"
Ezt igazából a vegánoknak kéne kérdezniük a húsevőktől, erre se szeretnék most bővebben kitérni, a növényekben minden megtalálható, amire az emberi szervezetnek szüksége van, aki nem hiszi olvasson utána.

Miket tapasztaltam, miért jó vegánnak lenni?
Ez talán a legfontosabb része a bejegyzésnek, hiszen ez az életmódváltás rengeteg mindenben segített nekem, az egészben csak azt bánom, hogy nem váltottam előbb. Mint már említettem, az állatok érdekében kezdtem el az egészet, az itt felsorolt többi pozitívum nekem csak hab a tortán, és nagy meglepetésként is értek. :)

- Amikor vegetáriánusra váltottam, akkor a betegségeim fele megszűnt, viszont minden bajom csak akkor múlt el, amikor vegán lettem. Ez számomra az egyik legpozitívabb dolog, mert rengeteget betegeskedtem, havonta nagyon sok pénzt kellett költenem gyógyszerekre, és persze sok időt kórházakban. Tényleg hihetetlennek tűnik, de amióta így táplálkozom az ég világon semmi egészségügyi problémám nincs. :)

- Szebb lett a bőröm, fényesebb a hajam, és végre a körmeimet is meg tudom már növeszteni. Azelőtt mindig betöredeztek, és gyengék voltak, de most már erősek és hosszúak.

- Kevesebb alvással is beérem, sokkal energikusabb lettem, nem vagyok olyan fáradékony és aluszékony.

- Fogytam, sokkal jobb lett az alakom és még a bőröm is feszesebb lett. A legjobb dolog az egészben az, hogy nem kell odafigyelnem arra, hogy mit eszem, csupán az a lényeg, hogy vegán legyen, és minél színesebb. Egyedül arra koncentrálok, hogy minél változatosabban étkezzek, és minél több nyers gyümölcsöt, zöldséget egyek, mert azokban rejlik a legtöbb értékes tápanyag. Ezen felül pedig általában délig csak gyümölcsöt eszem, mert szuper egészséges, és nagyon jót tesz a szervezetnek, ezt tapasztalatból mondom. (Utóbbinak olvassatok utána, ha gondoljátok, tényleg szuper dolog.)
Azt azért szeretném kiemelni, hogy vegán táplálkozás mellett is lehet egészségtelen valaki, ha pl csak tésztákat és sok kenyeret eszik.

- Állatvédelem, környezetvédelem! ♥  A fentebb belinkelt 3 videó szinte mindent elmond.

Az állatok nem értünk vannak, hanem velünk!


Ha bármi kérdésetek van ezzel kapcsolatban, akkor nyugodtan írjátok meg itt kommentben, vagy e-mailben (prettyandniceblog@gmail.com), szívesen segítek. A közeljövőben egészséges vegán recepteket is láthattok majd a blogon, de addig is kövessetek IG-on (@dominika_kosik), ott gyakran posztolok vegán finomságokat. :)

No comments:

Post a Comment

 

Followers

Popular Posts